Om man, likt Lisa, ser livet som ett dataspel finns det saker som tar liv och saker som ger liv.
Lisa ser en livsindikator i ögonvrån, precis som i hörnet i ett dataspel, där hon genom sitt sätt att hantera ögonblick och situationer kan samla eller förlora liv. Det viktigaste i världen av dataspel liksom i livet är att inte få ”game over”. Många negativa saker i livet kan man inte påverka, därför är det desto viktigare att på ett positivt sätt påverka de saker man kan göra något åt. Rätt inställning och att våga är viktigt och något du själv kan bestämma.
Lisas färgglada penna Kamojan tjänar syftet att samla liv. Vid första ögonkastet ser pennan ut att vara en barnleksak, inte något för en vuxen. Det är just där kittlingen och möjligheten att samla liv gömmer sig – genom att göra det oförutsägbara. Att sitta i ett ledningsgruppsmöte och plocka fram den magiska Kamojan istället för den vanliga kulspetspennan ger liv! Fredagsmys på en tisdag ger liv! Pennan ska användas utanför sin naturliga miljö, komfort zon, för att ge energi, skapa snackisar, samla liv och till och med extra liv! Den hjälper dig i din strävan att inte få ”game over”.
Den magiska Kamojan hjälper nu nästan 80 000 personer att samla liv, ge energi och locka till skratt. Det är galet roligt att se Kamojan dyka upp på Instagram och Facebook i olika situationer och se att så många dagligen hjälps av pennans energi.
Har du lyssnat på Lisa och valt en penna och dessutom använder den i intressanta situationer? I så fall får du gärna posta en bild på Instagram eller Facebook och tagga #Kamoja, #Kamojan eller #Kamojapennan. Här ser du några som gjort det: